Skönt att vara hemma igen

Kom hem från gammelmormor och Calle i kväll. Har varit där sen i måndags. Var riktigt trvligt eftersom jag inte varit där hos dem på minst 10 år. Tar ca 4 timmar med bilen tror jag så har trängts med en hund och en syster i baksätet. Fast det gick bra. Vi bodde ca 20 min bilfärd från dem på en camping. I måndags var vi bara hos dem ett par timmar eftersom gammelmormor inte mådde så bra. Dagen efter kom vi på eftermiddagen och stannade till kvällen. Vi grilalde och gjorde potatisgratäng och oj vad mormorn gillade den gratängen, haha! När vi inte var hos dem var vi i stugan och spelade kort, spelade minigolf, läste eller såg tv.
Idag var vi hos dem några timmar på dagen och sen for vi mot junsele och dess djurpark. Pappa stannade i bilen medan jag, mamma och syrran kollade djur. Vi fick syn på lodjur! De som brukar vara så skygga. Dessutom var det en mamma och dess två ungar! Supersöta! Jag och elin ville ta med en massa djur hem (mest jag då..) T.ex:
- Grisarna (Elin och hennes grisar. Speciellt den svarta gilalde hon)
- Bebbis-gätterna <3 (Heter killingar va? Sååå söta! Dessutom fick man ju gå in och klappa dem!)
- Lodjurungarna
- Vargen som vi såg på nära håll
- En fjällräv
- Nån vit tigrer
- Ett vitt lejon (jag <3 lejon)
- En älgunge
Fast skulle bli lite trångt i bilen. Dessutom har vi ju faktiskt Donna!

Hursomhelst. Efter besöket i djurparken skulle vi hem. Tänkte ta vägen via ö-vik och hem och mina föräldrar kollade nån karta vi hade i bilen och hittade en väg. Efter att vi åkt på den vägen ett tag kryssade vi över den i kartboken! Aldrig mer den vägen, tack! Den var så kurvig att jag började må lite illa också tog det jättelång tid! Det blev en sen middag i ö-vik.

Över lag var det en finfin semesterresa (eller vad man ska kalla det).


Kommentarer
Postat av: Casowa

Sv; Tack (: Mjoo, IE7 är väldigt mysko o:

2009-07-15 @ 23:51:27
URL: http://casowa.blogg.se/
Postat av: karro

det låter som ni haft det väldigt bra :)

att ta några special vägar och så brukar sällan löna sig.

Kan tänka mig att ni ville ta hem en massa djur ;)

jag ville ha en delfin efter vi var på kolmordens djurpark :P

men det går ju inte så bra.

2009-07-16 @ 18:31:22
URL: http://dymn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0